Vind Online Met
XOVI NOW

Zoekwoorden

Een database van meer dan 100 miljoen zoekwoorden voor onderzoek en inspiratie

  • Krijg uitgebreide zoekwoordgegevens
  • Ontdek voor welke zoekwoorden jouw website wordt gerangschikt
  • Identificeer veelbelovende zoekwoorden voor beter verkeer
  • Analyseer de zoekwoorden en rangschikkingen van je concurrentie
  • Vergelijk internationale markten
  • Profiteer van een database met meer dan 100 miljoen zoekwoorden

Adviseur

Ontvang, beheer en los taken op om je website te verbeteren

  • Kanban-stijl Taakbeheerder
  • Aangepaste en geprioriteerde taken
  • Gedetailleerde instructies en aanvullende informatie
  • Geen deskundige kennis nodig
  • Wekelijkse updates

Rang Tracker

Volg je rangschikkingen en die van je concurrenten

  • Volg essentiële rangschikkingen wekelijks of dagelijks
  • Lokale rangschikkingen voor fysieke winkels
  • Internationale rangschikkingen voor wereldwijde bedrijven
  • Houd je concurrentie in de gaten
  • Volg zoekwoordrangschikkingen of specifieke pagina's

Site Audit

Controleer de technische basis van je website

  • Automatische wekelijkse site-audits
  • Technische websitecheck
  • Geprioriteerde resultaten
  • Toont verbeteringen
  • Resultaten vertaald naar adviseurstaken

Tekstoptimalisatie

Verbeter je rangschikkingen met gegevensgestuurde inhoudsoptimalisatie

  • Vergelijk je tekst met de top 10 resultaten van Amazon™ en Google™
  • Verhoog de inhoudskwaliteit op een begeleide manier
  • Voeg zoekwoorden toe, verhoog of verminder ze volgens instructies

Benchmarking

Analyseer concurrenten, vergelijk prestaties en verbeter je SEO

  • Ontdek domeinen die rangschikkingen delen voor dezelfde zoekwoorden
  • Identificeer de leider in jouw niche
  • Vergelijk zoekwoordrangschikkingen van twee of meer domeinen
  • Volg en vergelijk de rangschikkingen van je concurrentie voor belangrijke zoekwoorden
  • Volg en vergelijk zichtbaarheidsscores

Freelancers

XOVI NOW is ontworpen om direct waarde te bieden voor jouw persoonlijke website of de websites van je klanten, vanaf een initiële site-audit tot aanbevelingen om je zoekresultaten te verbeteren.

Kleine en Middelgrote Bedrijven

Je hoeft geen SEO-expert te zijn om de Google-rangschikkingen van jouw bedrijf te verbeteren. XOVI NOW identificeert de beste zoekwoorden voor jouw bedrijf en houdt ook de prestaties van je concurrenten in de gaten.

Flexibele prijsopties met
30-dagen geld-terug-garantie
Projecten
Volledig-toegang accounts
Alleen-lezen accounts
Concurrentie Benchmarking
Concurrenten per project
Zoekwoordonderzoek
Rang Tracker
Zoekwoord crawls
Zoekwoord controle
Site Audit
Pagina's om te crawlen
SEO Adviseur
SEO Tekstoptimalisatie
XOVI NOW Starter
€20,00/p.m
1 Projecten
1 Volledig-toegang accounts
0 Alleen-lezen accounts
Concurrentie Benchmarking
2 Concurrenten per project
Zoekwoordonderzoek
Rang Tracker
500 Zoekwoord crawls
Weekly Zoekwoord controle
Site Audit
500 per project Pagina's om te crawlen
SEO Adviseur
SEO Tekstoptimalisatie
XOVI NOW Professional
€85,00/p.m
5 Projecten
2 Volledig-toegang accounts
1 Alleen-lezen accounts
Concurrentie Benchmarking
3 Concurrenten per project
Zoekwoordonderzoek
Rang Tracker
2500 Zoekwoord crawls
Up to Daily Zoekwoord controle
Site Audit
10k per project Pagina's om te crawlen
SEO Adviseur
SEO Tekstoptimalisatie

Veelgestelde Vragen

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization (Zoekmachineoptimalisatie). Het is een essentiële online marketingstrategie die gericht is op het aantrekken van potentiële klanten naar jouw website. Het doel is om een website te optimaliseren om hoge posities te behalen voor geselecteerde zoekwoorden op zoekmachines. Dit doel wordt bereikt door strategisch maatregelen te nemen om de technische opzet en inhoud van de website te verbeteren en backlinks van andere domeinen te verkrijgen.

SEO is onderverdeeld in drie algemene categorieën:

  1. Zoekwoorden en rankings
  2. On-page SEO
  3. Off-page SEO

SEO-specialisten passen maatregelen toe om te voldoen aan de rankingfactoren van zoekmachines voor elke categorie. Zoekmachines gebruiken rankingfactoren om de positie te bepalen waarop een website in de zoekresultaten wordt weergegeven.

Elke dag gebruiken miljoenen mensen zoekmachines om informatie of diensten te vinden over allerlei aspecten van het leven: Recepten, gidsen, producten, vluchten, navigatie, tickets, entertainment, en meer. De meeste mensen navigeren op het web met behulp van zoekmachines om antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun uitdagingen te vinden.

Uit een studie blijkt dat 68% van het webverkeer afkomstig is van zoekmachines. 53% van dit verkeer komt uit organische zoekresultaten—zoekresultaten die geen advertenties zijn (betaalde zoekresultaten) en kunnen worden verbeterd door middel van SEO.

Met andere woorden, organische zoekresultaten (SEO) en betaalde zoekresultaten (SEA, advertenties in zoekresultaten) vormen het grootste deel van het webverkeer.

Ook offline wordt ons gedrag aanzienlijk beïnvloed door zoekmachines: We gebruiken Google en Apple Maps en lokale zoekresultaten om plaatsen en nabijgelegen diensten zoals kappers, supermarkten, restaurants en dokters te vinden. We kiezen onze bestemming op basis van online beoordelingen. En we geven zoekmachine-gebaseerde diensten de instructie om ons daar te begeleiden, of het nu met de auto, het openbaar vervoer of te voet is.

Stel je nu voor dat jouw bedrijf, producten en diensten niet worden weergegeven in zoekresultaten. Stel je voor dat mensen je online niet kunnen vinden om je producten te kopen of hun weg naar je fysieke winkel te vinden. In plaats daarvan zullen ze waarschijnlijk je concurrentie kiezen.

Met de hulp van SEO kunnen gebruikers jouw bedrijf, producten en diensten online vinden—en kopen. Zoals eerder genoemd, betekent dat dat mensen je online kunnen vinden en veel gemakkelijker offline, ook.

SEO maximaliseert je kansen om vermeld te worden in topposities voor zoekwoorden die cruciaal zijn voor jouw bedrijf. Hoe beter je positie, hoe meer mensen jouw website zullen vinden—bij voorkeur op de eerste pagina (of top tien) van zoekresultaten.

Waarom Pagina Eén?

Goed vraag. Studies hebben aangetoond dat 31,7% van de gebruikers op de eerste organische zoekresultaat (positie één) klikt; maar liefst 75,1% van alle klikken gaat naar de top drie zoekresultaten. Daarna neemt het aantal klikken snel af met elke volgende positie.

Dit gedrag toont aan dat gebruikers zelden naar pagina twee of lagere resultaten kijken, laat staan dat ze op een van hen klikken.

Dat is waarom bedrijven op zijn minst voor relevante zoekwoorden op de eerste pagina van zoekresultaten moeten verschijnen.

Kortom: Het is cruciaal voor freelancers en ondernemers om

  1. Een website of enige vorm van online aanwezigheid te hebben, zelfs als ze hun producten of diensten offline aanbieden
  2. SEO uit te voeren om ervoor te zorgen dat ze op pagina één ranken voor relevante zoekwoorden

Zoekwoord is een technische term voor zoekopdrachten (woorden, zinnen, zinnen en vragen). Hiermee vinden gebruikers inhoud die hun vragen beantwoordt en oplossingen biedt. Simpel gezegd, een zoekwoord is de schakel tussen gebruikers en jouw website. Zoekmachines vergelijken zoekwoorden met websites, op zoek naar inhoud met de hoogste relevantie.

Een groot deel van SEO ligt in het identificeren van zoekwoorden die potentieel relevante verkeer naar jouw website kunnen brengen—in andere woorden, potentiële klanten aantrekken. Om dat te doen, moet je zoektermen (of zoekwoorden) identificeren die mensen gebruiken bij het zoeken naar aanbiedingen zoals die van jou. Dit proces wordt zoekwoordonderzoek genoemd. Idealiter levert zoekwoordonderzoek je een lijst van zoekwoorden op die de zoekopdrachten gedurende de hele klantreis dekt.

Dus we weten dat relevantie een cruciale factor is voor een toppositie in zoekresultaten. Om relevante inhoud te creëren, wil je de onderwerpen en vragen rondom een zoekwoord behandelen op een specifieke subpagina of URL. Zorg er vervolgens voor dat jouw zoekwoord op cruciale plaatsen op je pagina verschijnt.

Laten we zeggen dat je in de ijsbusiness zit. Een van jouw zoekwoorden is s'mores ijs sandwich. Nu richt je je op alles wat te maken heeft met een s'mores ijs sandwich.

Wat je wilt doen, is een receptpagina maken voor een s'mores ijs sandwich waar gebruikers een gemakkelijk te volgen recept vinden, foto's of video's, en antwoorden op eventuele vragen die ze hebben. S'mores ijs sandwich is jouw focuszoekwoord dat op de URL, titel, koppen en meer van je pagina moet verschijnen.

Het aanbieden van een speciale en zoekwoord-geoptimaliseerde pagina maakt het gemakkelijk voor zoekmachines—en gebruikers ook—om te bepalen waar jouw pagina over gaat. Op die manier kunnen ze het vermelden op goede posities in gerelateerde zoekresultaten.

Bekijk eerst het bord van de adviseur door op Adviseur in de bovenste navigatiebalk te klikken. Het is een Kanban-bord dat je helpt om je taken op basis van status te organiseren. Je taken zijn gekleurd op basis van belangrijkheid:

  • Rood: Hoog. Los dit zo snel mogelijk op.
  • Geel: Medium. Pak deze binnenkort aan.
  • Blauw: Laag. Houd ze in gedachten en los ze op wanneer je kunt.

Je kunt taken verslepen en neerzetten naarmate je ze voltooit, taken toewijzen aan andere gebruikers (afhankelijk van je plan), en filteren op de toegewezen gebruiker.

Zoals eerder vermeld, zijn taken een mix van standaard basis SEO-maatregelen en problemen die worden gevonden in wekelijkse automatische audits van je website.

Houd er rekening mee dat je een Project nodig hebt voor de Adviseurfunctie om te werken. Ook zijn de meeste taken van de Adviseur afgestemd op een Projectwebsite (meestal die van jou of je klant). Als je meer dan één website beheert, moet je een extra Project voor elk van hen aanmaken.

Om een nieuw project toe te voegen of over te schakelen naar een ander project, klik je op het Projecten-menu in de bovenste navigatiebalk. Afhankelijk van je plan, moet je mogelijk upgraden om een ander Project toe te voegen.

Om een taak toe te wijzen aan andere gebruikers, heb je een plan nodig dat extra gebruikers toestaat. Als je plan extra gebruikers omvat, vind je het menu Toegewezen gebruiker in je Adviseur en taken. Kies gewoon een gebruiker om een taak toe te wijzen of de Adviseur op te filteren. Om een nieuwe gebruiker toe te voegen, klik je op je profielavatar en vervolgens op Gebruikers. Als je plan geen extra gebruikers omvat, zie je het Toegewezen gebruiker-menu niet in je Adviseur of taken. Upgrade je plan om gebruikers toe te voegen.

Er zijn twee redenen waarom je taken kunt zien die je al hebt opgelost of behandeld. Zoals eerder vermeld, zijn taken een mix van basis SEO-maatregelen en problemen die worden gevonden in wekelijkse automatische audits van je website.

Ten eerste zijn de taken die basis SEO-maatregelen dekken hetzelfde voor iedereen en zijn ze niet afgestemd op jouw website of bedrijf. Bijvoorbeeld, we weten niet of je een Google-account voor je bedrijf hebt aangemaakt en Search Console hebt ingesteld, of als je SEO-plugins hebt geïnstalleerd. Als je dat al hebt gedaan—goed werk! Markeer die taken gewoon als Voltooid.

De tweede reden is dat de Adviseur automatisch wordt bijgewerkt op basis van de resultaten van wekelijkse Site Audits. Met andere woorden, als een Site Audit problemen identificeert met een taak die je in het verleden hebt voltooid, wordt deze automatisch bijgewerkt en verschijnt deze weer in de Open-sectie.

Misschien heb je al gedacht: “Wacht, maar ik geef niet om mijn zichtbaarheid voor zoekwoorden die niets met mijn bedrijf te maken hebben.” En je hebt gelijk. Terwijl Zichtbaarheid een geweldige score is om een idee te krijgen van je algehele prestaties en websites in het algemeen te vergelijken, is het niet afgestemd op jouw specifieke zoekwoordenset.

Daarom bieden we Project Visibility aan. Deze metriek wordt op dezelfde manier berekend als Zichtbaarheid, maar in plaats van 500.000 zoekwoorden over verschillende industrieën te gebruiken, is Project Visibility exclusief gebaseerd op zoekwoorden in jouw Rank Tracker.

Met andere woorden, Project Visibility is een aangepaste zichtbaarheidsscore voor de unieke set zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Je vindt Project Visibility hier: Projecten → Rank Tracker → Zichtbaarheid.

Zoals je misschien al weet, kun je ook de rankings van je concurrenten volgen in je Rank Tracker. Op die manier krijg je ook Project Visibility voor hen, wat zorgt voor een veel realistischere vergelijking. Dus, zelfs als ze een iets ander product- of dienstenaanbod hebben, houdt Project Visibility uitsluitend rekening met zoekwoorden die je daadwerkelijk deelt.

Gebruik je Zichtbaarheidsscore als een indicator van je algehele SEO-prestaties, problemen en optimalisatiemogelijkheden.

1. Krijg een Idee van je Algehele SEO-prestaties

Je kunt rankings voor individuele zoekwoorden volgen en weten op welke positie je staat. Dit is belangrijk. Echter, rank tracking geeft je geen overzichtsperspectief van de algehele verbetering van je rankings—maar Zichtbaarheid doet dat wel. Wanneer je SEO-maatregelen effectief zijn en rankings verbeteren, verbeter je Zichtbaarheidsscore ook.

2. Diagnose SEO-problemen

Een plotselinge daling van je Zichtbaarheid geeft aan dat er problemen zijn met je SEO-prestaties. Gebruik Zichtbaarheid als een waarschuwing. Als het significant daalt, begin dan te onderzoeken wat er is gebeurd. Hier is een lijst met veelvoorkomende redenen:

  • Je hebt een Google Boete gekregen. Controleer Search Console op meldingen. Zorg ervoor dat je de Google Webmaster Richtlijnen volgt.
  • Er zijn gevolgen van een recente wijziging in Google's algoritme. Informeer naar recente Google Updates en wat ze inhouden.
  • Je concurrenten hebben hun websites en inhoud geoptimaliseerd en overtreffen je nu. Vergelijk hun (historische) Zichtbaarheid met die van jou. Gebruik de Wayback Machine om te vergelijken hoe hun inhoud is veranderd.
  • Je hebt je site hergelanceerd zonder rekening te houden met SEO. Controleer bijvoorbeeld robots.txt en .htaccess op per ongeluk geblokkeerde pagina's, verhoogde 404-statuscodes, defecte 301-omleidingen, en interne links.

    Je hebt je inhoud veranderd op een manier die je rankings niet heeft geholpen. Overweeg om de wijzigingen terug te draaien.

    Je website heeft technische problemen. Voer een Site Audit uit of controleer je Adviseur op open technische taken. Controleer je backend op verouderde, onlangs bijgewerkte of incompatibele plugins die problemen kunnen veroorzaken.

    Hostingproblemen zijn de oorzaak. Informeer of je host recente wijzigingen heeft aangebracht, is gehackt, hun servers heeft verplaatst of technische problemen heeft ervaren. Controleer of je server problemen heeft.

Houd er rekening mee dat deze lijst niet uitputtend is. Een of meer van deze redenen kunnen gelijktijdig van toepassing zijn, of er kunnen andere redenen zijn.

3. Concurrentievergelijking

Zichtbaarheid is een geweldige maatstaf voor een snelle vergelijking van twee of meer websites. Vergelijk je Zichtbaarheid met die van hen. Wie overtreft wie? Heeft een concurrent je in het verleden overtroffen of vice versa? Wie leidt het veld, en hoe groot is het verschil tussen jou en je grootste concurrent? Het beantwoorden van deze vragen helpt je bij het ontwikkelen van een SEO-strategie om bovenaan je niche te komen (en te blijven).

4. Volg de Ontwikkeling van Zichtbaarheid in de Tijd met Historische Gegevens

Wil je weten hoe een website het door de tijd heen heeft gedaan? Wij bieden historische gegevens tot 2009, vrij van seizoensgebonden schommelingen. Op die manier kun je historische Zichtbaarheid volgen en vergelijken en hun ontwikkeling over lange perioden zien.

Korte antwoord: Maak het verbeteren van Zichtbaarheid geen doel in je SEO-strategie.

Lang antwoord: Zichtbaarheid weerspiegelt de kwaliteit van je rankings in één metriek; het leidt niet tot betere rankings. Maak het je doel om je rankings te verbeteren voor relevante zoekwoorden die potentiële klanten daadwerkelijk gebruiken om producten en diensten zoals die van jou te vinden. Het verbeteren van je rankings zal ook je Zichtbaarheid verbeteren. Maar het zijn je rankings die er echt toe doen.

Als vuistregel zal je Zichtbaarheidsscore hoger zijn als

  • De URL's van je domein goed scoren
  • Je een hoog aantal geïndexeerde URL's hebt met goede rankings
  • Je goed scoort voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume

Powered by WHMCompleteSolution